Diccionario What is the ozone's application in aquarium and oceanarium?

Tema en 'Creando artículos ¿te animas a colaborar?' comenzado por Jessesun, 10 de Septiembre de 2021.

1. Jessesun RANA

Puntos de trofeos:
    10
    Género:
    Hombre
    610-2 Room, Suzhou East Street, Pingxiang, China
    Hi, moderator and everyone,

Hope things are going well with all

As aquarium and Aquarium lovers, we all know the importance of water, but do you know how to keep water clean or disinfected, especially ozone?

As an ozone technology company, I would like to share with you professional ozone, ozone disinfection equipment, application knowledge of O3 in water, and discuss new ozone problems you have and solutions.

Can I open a post here for you? if yes, let's start with Coulomb's law and E=U/d for the topic, shall we?

Última modificación: 12 de Septiembre de 2021
  2. Alberto Ortoll Miembro del Equipo

Puntos de trofeos:
    22.600
    Género:
    Hombre
    Bienvenido,

Si lo puede hacer.

Saludos

3. Jessesun RANA

Puntos de trofeos:
    10
    Género:
    Hombre
    According to the energy source, there are 3 ways to make ozone, the corona discharge method, the ultraviolet method and the electrochemical method. For these 3 ways,the principle of ozone generation is similar.

Take corona discharge as one expamle to explain it

Substances can be divided into conductors, insulators and semiconductors according to their conductivity. We all know that air is insulators, right? but how we find ozone in nature? it is In 1840, the German scientist Schubein identified an odorous gas produced during the electrolysis and spark discharge test as O3 and named it ozone

In other words, when the air becomes a conductor, ozone is produced, so how does the air become a conductor? we need to know when the electrons are distributed on the outer edge of the electrode, especially at the tip, a large number of electrons will concentrate, and each electron will form an electric field strength. According to the principle of electric field superposition, when the electric field strength formed by the electrons on the whole electrode is greater than that of air ionization, part of the air will become a conductor and begin to discharge

The formula of the point charge field strength in vacuum:
    E=KQ/r2 (k is the electrostatic force constant k=9.0×10^9N.m^2/C^2)
    Uniform electric field field strength formula:
    E=U/d (d is the distance between two points along the field strength)
    Definition formula applicable to any electric field: E=F/q

So, we think the condition of corona discharge to produce ozone is that E(electric filed) > E(air),

According to E = KQ / R2, we know that the square of the corona discharge distance is proportional to the amount of charge, that is, the greater the amount of charge, the farther the discharge distance, that is, the farther the air is broken down

Next chapter, you would see why in air 1 ppm CO3 is 2.14mg/m3, while 1 ppm CO3 in water is 1.0g/m3 (CO3 is concentration of ozone)

4. Alberto Ortoll Miembro del Equipo

Puntos de trofeos:
    22.600
    Género:
    Hombre
    Traducción

¿Cuál es la aplicación del ozono en acuarios y océanos?

Según la fuente de energía, hay 3 formas de producir ozono, el método de descarga de corona, el método ultravioleta y el método electroquímico. Para estas 3 formas, el principio de generación de ozono es similar.

Tome la descarga de corona como un ejemplo para explicarlo.

Las sustancias se pueden dividir en conductores, aislantes y semiconductores según su conductividad. Todos sabemos que el aire es aislante, ¿verdad? pero, ¿Cómo encontramos el ozono en la naturaleza? En 1840, el científico alemán Schubein identificó un gas oloroso producido durante la prueba de electrólisis y descarga de chispas como O3 y lo llamó ozono.

En otras palabras, cuando el aire se convierte en conductor, se produce ozono, entonces, ¿Cómo se convierte el aire en conductor? necesitamos saber cuando los electrones se distribuyen en el borde exterior del electrodo, especialmente en la punta, se concentrará una gran cantidad de electrones y cada electrón formará una fuerza de campo eléctrico. De acuerdo con el principio de superposición de campo eléctrico, cuándo la fuerza del campo eléctrico formado por los electrones en todo el electrodo es mayor que la de la ionización del aire, parte del aire se convertirá en un conductor y comenzará a descargarse.

La fórmula de la intensidad del campo de carga puntual en el vacío:

E=KQ/r² (k es la constante de fuerza electrostática k=9.0×10^9N.m^2/C^2)

Fórmula uniforme de intensidad de campo de campo eléctrico:

E=U/d (d es la distancia entre dos puntos a lo largo de la intensidad de campo)

Entonces, creemos que la condición de descarga de corona para producir ozono es que E (campo eléctrico)> E (aire),

Según E = KQ / R², sabemos que el cuadrado de la distancia de descarga de la corona es proporcional a la cantidad de carga, es decir, cuanto mayor es la cantidad de carga, mayor es la distancia de descarga, es decir, más se descompone el aire

En el siguiente capítulo, verá por qué en el aire 1 ppm de CO3 es 2,14 mg. / m³ mientras que 1 ppm de CO3 en agua es 1.0g / m³ (CO3 es la concentración de ozono).

Última modificación: 13 de Septiembre de 2021
  5. Jessesun RANA

Puntos de trofeos:
    10
    Género:
    Hombre
    Dear Alberto,

Could you please give me a hand to delete the topic? as I do know why I post the topic twice and am told that it is a advertising, so please delete, may?

Cargando...